• پرسش

    سلام من سالن زیبایی دارم و برای ارتقا کسب و کارم و برند سازی و معروف شدن سالم احتیاج به یه مشاور قوی در این زمینه دادم که گام به گام منو راهنمایی کنه حالا چطور میتونم این مشاور رو انتخاب کنم؟

  • سوابق و زمینه های کاری مشاورین رو بررسی کنید. باید دنبال نسخه ی آماده نباشید. اگر واقعا انگیزه کافی دارید باید مشاوری انتخاب کنید که پس از بررسی کافی بتونه راهنمایی کنه. در حوزه های مدیریت کسب و کار، ادعای راهگشایی با یک جلسه یا دوجلسه، ادعایی غلطه و ناشی از یا عدم تعهد مشاور، یا کم تجربگی

  • پرسش

    میخواستم بدونم برای تغییر سیستم آبیاری سنتی ب آبیاری قطره ای وام یا تسهیلات میدن یا نه؟ اگر میدن شرایطش چیه

  • جهاد کشاورزی به ازای هرهکتار اجرای آبیاری تحت فشار مبلغی حدود هفت میلیون بلاعوض کمک میکنه. به علاوه اگر بخواید استخر با ورق ژئوممبران بزنید، ورق ژئوممبران را هم دراختیارتون میذاره. برای اطلاع دقیق از روند کار به جهاد کشاورزی شهرتون امور آب و خاک مراجعه کنید

  • پرسش

    راه‌های تامین منابع مالی برای شرکت‌های عضو مرکز رشد چگونه است؟

  • بستگی به میزان سرمایه مورد نیاز و محل مصرف سرمایه دارد. موضوع گسترده ای است. آیا سرمایه برای تحقیق و توسعه است، یا سرمایه ثابت برای راه اندازی خط تولید، یا سرمایه در گردش؟؟ شرکت دانش بنیان است؟ تولیدی، صنعتی یا نوپا؟؟ محصول نانویی است؟ جذب سرمایه در قالب وام مطلوب است؟ یا فروش سهام؟؟ و.... تمام این سوالات باید روشن باشد تا بتوان درمورد راهکارهای ممکن صحبت کرد.

  • پرسش

    اگر بخواهیم از استارتاپمان خارج شویم باید چه مواردی را رعایت کنیم؟

  • اگر منظور از خروج، فروش سهام به سرمایه گذار است، باید بیشترین دقت در ارزش گذاری دانش فنی و ارزش گذاری کسب و کار صورت پذیرد. اگر ارزش گذاری واقعی باشد، معامله منصفانه خواهد بود

  • پرسش

    ضرورت استفاده از طرح توجیهی برای نشان دادن توجیه اقتصادی کسب و کارم چیست؟

  • برای شروع هر کسب و کاری باید میزان سود یا ضرر دهی طرح محاسبه شود. بخشی از این کار که همان طرح توجیهی است مطالعه بازار است. تمام این کارها برای پرهیز از شکست در کسب و کار است.

  • پرسش

    سلام من دارم استارت آپ راه اندازی میکنم سرمایه ندارم که نیرو بگیرم و اجراییش کنم چطور میتونم شریک و سرمایه گذار امن و مطمئن پیدا کنم

  • برای شروع استارتاپ یکی از مهمترین شروط تیمه. اگر تیم اولیه نداری توصیه میکنم به تشکیل تیم بپردازید. منظورم از تیم شریک و هم بنیانگذاره. اگر تیم اولیه و با انگیزه خوب تشکیل بشه، مرحله بعدی طراحی بیزنس مدله، مطالعه بازار و چکش کاری روندهای طراحی شده در بیزنس مدل. جذب سرمایه مرحله آخره. اگر دو مرحله اول خوب انجام بشه، جذب سرمایه کار سختی نیست

  • پرسش

    هک رشد چیست و چگونه به توسعه کسب و کار من کمک می کند؟

  • برای رشد کسب و کار در مراحل مختلف کارهای متفاوتی میتوان انجام داد. هک رشد روشی است که کسب و کار شما را بررسی دقیق میکند و تشخیص میدهد چه تغییری در کدام قسمت کسب و کار، قادر خواهد بود بیشترین رشد ممکن را برای شما رقم بزند

  • پرسش

    سود مهمتر است یا سهم بازار؟

  • وقتی سهم بازار بیشتری داشته باشید طبعا سود بیشتری خواهید کرد. البته این جواب بدون اطلاع از جزئیات کسب و کار شما و کلی است. برای رسیدن به جواب دقیق تر، محاسبات اقتصادی لازم است. به عبارت دیگر باید هزینه و فایده ی هر روش برآورد شده و راهی که کمترین نسبتا هزینه به فایده را دارد، انتخاب شود

  • پرسش

    چطور یک ایده مناسب برای کسب و کار اینترنتی پیدا کنیم؟

  • طوفان فکری با و نگاه جستجوگر بهترین پیشنهادیه که میتونم بدم

  • پرسش

    انواع شرکت‌ها مورد تایید در ارزیابی شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان کدامند و این شرکت‌ها باید چه شرایطی را داشته باشند؟

  • 1. محصول یا خدمات شما در فهرست کالا و خدمات دانش بنیان که در سایت کارگروه ارزیابی شرکتهای دانش بنیان قرار دارد، بگنجد. 2. به دانش فنی تولید آن محصول یا خدمات مسلط باشید. 3. دانش فنی پیچیده باشد یعنی کپی آن به سادگی میسر نباشد

  • پرسش

    مزایای استفاده از حضور در شهرک‌های صنعتی چه می‌تواند باشد؟

  • بستگی به نوع کسب و کار دارد ولی اگر شهرک در خارج از شعاع 120 کیلومتری کلانشهرها باشد، تا 7 سال معافیت مالیاتی دارید و اگر دانش بنیان شوید این مدت تا 15 سال افزایش میابد

  • پرسش

    مزایا و ضرورت حمایت شتابدهنده‌ها از کسب و کار ما کدام است؟

  • اگر نیاز به سرمایه اولیه ، دفترکار ارزان و خدمات مربیگری و مشاوره دارید، و حاضرید در قبال اینها 30 تا 50 درصد سهام شرکتتان را واگذار کنید، شتابدهنده ها همکاران خوبی برای شما خواهند بود. البته میزان سهامی که از شما میگیرند بستگی به طرح کسب و کارشما دارد. ولی معمولا چیزی در حدود ارقام مذکور است.

  • پرسش

    شتابنده‌ها چگونه از کسب و کار من حمایت می‌کنند؟

  • شتابدهنده ها پس از ارزیابی طرح کسب و کار و تیم شما، در صورتی که به این نتیجه برسند. که طرح شما جذاب است و به سود خواهد رسید همچنین تیم شما قادر به مدیریت این طرح هست، به شما سرمایه اولیه راه اندازی و دفتر کار میدهند، در کنارش به شما خدمات مربیگری و مشاوره میدهند و در مقابل بخشی از سهام شرکت شما را برمیدارند

  • پرسش

    آیا برای پیوستن به شتابدهنده‌ها، نیاز به شرکت ثبت شده می‌باشد؟

  • خیر، مهم بیزنس پلن شما و تیمی است که میخواهد برای تحقق آن تلاش کند. شتابدهنده علاوه بر ارزیابی ایده و طرح کسب و کار ، با حساسیت تیم اصلی را ارزیابی میکند. درصورت پذیرش، ظرف مدتی اقدام به ثبت شرکت میکنید

  • پرسش

    میزان سرمایه پیشنهادی شتابدهنده‌ها برای راه‌اندازی و توسعه کسب و کارها چگونه است؟

  • بستگی به بیزنس پلن و توجیه اقتصادی کسب و کار داره. فرمول ثابتی نداره. بر اساس ارزش گذاری فناوری و ارزیابی تیم مجری ، شتابدهنده مبلغی سرمایه گذاری میکند و در عوض سهامی از شرکت برمیدارد.

  • پرسش

    راهکارهای مناسب جهت داشتن یک مذاکره خوب با تامین کنندگان و رسیدن به هدف (کم کردن قیمت و اعطای شرایط پرداخت)؟؟

  • تامین کننده های مختلف را شناسایی کنید، در مذاکره اعتماد به نفس داشته باشید و سعی کنید با نشان دادن اینکه دیگر تامین کننده ها را هم خوب میشناسید، طرف مذاکره را وادار کنید برای همکاری شرایط بهتری را در نظر بگیرد

  • پرسش

    در شبکه های اجتماعی مختلف، چه رویکردی را لازم است رعایت کنیم؟

  • بدون دانستن نوع کسب و کار، جامعه هدف شما و ویژگیهای بخش های مختلف جامعه هدف، و استراتژی برندینگ شما، پاسخ دقیقی نمیشه به این سوال داد.

  • پرسش

    چه استراتژی را باید برای مارکتینگ سازمانم در نظر بگیرم؟

  • تدوین استراتژی بازاریابی تابعی از نوع محصول یا خدمات شرکت شما، وضعیت رقبا، مزیت رقابتی شما ، جامعه مشتریان ، بخش های مختلف جامعه مشتریان و شناخت ویژگیهای آنهاست. بدون دانستن این اطلاعات هرگونه تجویزی ممکن است هزینه های هنگفتی برای شما درپی داشته باشد بدون نتیجه ی اثربخش در فروش

  • پرسش

    متدهای تحقیقات بازار چیست و چگونه میتوان آنها را انجام داد؟

  • روش مطالعه بازار و تحقیقات بازار، ضمن اینکه بخشی بسیار ضروری برای کسب و کار است، بر اساس هدف ، نوع کسب و کار و نوع مشتریان تعیین میگردد. الگوهای تجویزی بدون اطلاع از جزئیات کار، ممکن است باعث گمراهی شرکت و حصول نتایج غیرواقعی شود

  • پرسش

    چطور تعداد فالوور و لایک را در شبکه های اجتماعی شرکتی بالا ببریم؟

  • موثر ترین موارد در اثربخشی فعالیت در فضای مجازی تولید محتوای جذاب و مفید و همچنین مدیریت فعال صفحات مجازی و ارتباط مستمر با مخاطب است. مخاطب باید درگیر فعالیت شما بشود

  • پرسش

    در راه اندازی کمپین های تبلیغاتی آنلاین، چه مواردی را باید رعایت کنیم؟

  • در تمام مواردی که با مخاطب مرتبط است، شناخت دقیق بخش های بازار محصول یا خدمات، و بررسی ویژگی های هربخش، اولویت بندی بخش های بازار و تحرکات رقبا، تعیین کننده ی مسیر حرکت است. ارزش خاص پیشنهادی شما و تمایز آن با ارزش پیشنهادی رقبا و تکیه بر مزیت رقابتی شما، مسیر کمپین را مشخص خواهد کرد

  • پرسش

    برای ثبت شرکت خدماتی چه مدارکی لازم است و به کجا باید مراجعه کرد؟

  • اطلاعات کامل در سایت irsherkat.ssaa.ir موجود هست.

  • پرسش

    از کجا بدونیم کدام موضوع فعالیت شرکت ها مجوزی و کدام یک غیر مجوزی می باشد؟

  • بعضی از موضوعات شرکت، قبل از ثبت نیاز به اخذ مجوز از مرجع ذیصلاح دارد. لیست موضوعات نیازمند مجوز در سایت ثبت شرکت‌ها موجود است

  • پرسش

    برای صادرات محصولات دانش بنیان چه حمایت های مالی صورت میگیرد؟

  • برای محصولات با قابلیت صادراتی که تاییدیه دانش بنیان دارند، هم می توان تسهیلات سرمایه ثابت و سرمایه در گردش دریافت کرد(وام) که به ازای ارائه اسناد فروش خارجی، بهره تسهیلات کاهش پیدا میکند. از طرف دیگر بخشی از هزینه های شرکت در نمایشگاه های خارجی به صورت بلاعوض از سوی دولت پرداخت میشود. مشاوره های صادراتی رایگان و همکاری با شرکت های مدیریت صادرات (EMC) از دیگر مزایای محصولات دانش بنیان در حوزه صادرات است.

  • پرسش

    تاییدیه دانش بنیان شرکت، ایا تسهیلاتی در حوزه منابع انسانی به همراه دارد؟

  • یکی از بهترین حمایت های صورت گرفته برای شرکت های دانش بنیان، جذب نیروی امریه (سرباز) است. شرکتهای دانش بنیان میتوانند نیروی متخصص مورد نظر که مشمول خدمت سربازی است را به کار بگیرند، حقوق نیرو توسط نظام وظیفه پرداخت میشود و به جای حضور در پادگان ، فعالیت دانش بنیان شرکت را پیش میبرد. پس از پایان مدت مقرر هم کارت پایان خدمت دریافت میکند.

متاسفانه هیچ محتوای مرتبط وجود ندارد.

متاسفانه هیچ محتوای مرتبط وجود ندارد.

متاسفانه هیچ محتوای مرتبط وجود ندارد.

متاسفانه هیچ محتوای مرتبط وجود ندارد.

متاسفانه هیچ محتوای مرتبط وجود ندارد.