درحال بارگذاری ...
  • سلام سالهاست در حوزه ابزار در حال فعالیت هستم نمایندگانی در کشور دارم اما جدیدا احساس می کنم فروش نمایندگان کم شده یا با سایر رقبا قرارداد هایی بستند راهنمایی می کنید چه کاری باید انجام بدم؟

  • اول یک تحقیقات بازار انجام میدید با هدف جایگزینی جایگاه برندتون در بازار و بعد مرحله به مرحله ساختار تامین و توزیع و فروش و خدمات پس از فروش محصولتون رو بررسی میکنید. یه نگاهی هم به آمار بازار میکنی و بعد مشکلت رو پیدا میکنی!

  • فرق بازاریابی و فروش چیست؟

  • توی بازاریابی نیازهای مشتری رو بررسی میکنی، پیداش میکنی، بهش در مورد محصول و خدمتت اطلاعات میدی، راضیش میکنی تو رو هم مد نظر قرار بده، بهش میفروشی و بعد راضیش میکنی دوباره بیاد از ت خرید کنه. در واقع فروش یکی از مراحل این فرآیند هست که البته مرحله خیلی مهمی هست.

  • چه استراتژی را باید برای مارکتینگ سازمانم در نظر بگیرم؟

  • به نظرت چه ماشینی بخرم خوبه؟ این سوال مثل همون سواله! هر کسی فراخور حال خودش یه جواب میده. یکی دنبال ماشین برای مسافر کشی هست و براش هزینه بنزین و تعمیرات مهمه. یکی دنبال ماشین برای مسافرت هست. یکی دنبال ماشین برای یه خانواده پر جمعیته. یکی برای پوز دادن به دوستای دانشگاهش و هزار مورد دیگه. فراخور حال شما و کسب و کار شما استراتژی مارکتینگ طراحی میشه.

  • در شروع کسب و کارم، چه فعالیت هایی را باید برای بازاریابی انجام دهم؟

  • اول تحقیقات بازار میکنید و البته اونم به روش علمی نه فقط یه چهارتا پرسشنامه پر بشه و بگیم چه عالی!! شدیداً پیشنهاد میکنم کتاب تست مامان رو بخونید. بعد مدل کسب و کار پیشنهادی از روی تحقیقات بازار و resource های موجود در میاد بعدشم محصول و فروش و تست و الی آخر!

  • چه مواردی را برای طراحی و پیاده سازی برندینگ باید ملاحظه کرد؟

  • خیلی چیزها رو!! وابسته به سازمان شما و مدل کسب و کار شما خیلی خیلی مسائل در کنار هم قرار میگیرند ولی در کل برند شما تعیین کننده این هست که داستان شما چیه. یعنی داستان برند شما برای مشتری هویت شما رو مشخص میکنه

  • رابطه روابط عمومی و برند سازمان چی است؟

  • استراتژی روابط عمومی رو از روی برند سازمان در میارند. البته ارزش های برند تعیین میکنه که مدل روابط عمومی و ساختارش چجوری باشه. کلا خیلی ربط داره گاها در برخی از سازمانها بخش مدیریت برند و مدیریت روابط عمومی توسط یک تیم و یک گروه راهبردی میشه و البته خیلی ها هم مخصوصا در ایران چون دید درستی از برند ندارند فکر میکنند که برندسازی فقط یعنی روابط عمومی که خوب خیلی حرف درستی نیست

  • متدهای تحقیقات بازار چیست و چگونه میتوان آنها را انجام داد؟

  • کلا تحقیقات بازار Desk Research داریم و Field Research. اولی رو شما میشینی پشت کامپیوتر و از آمار سازمانها و ارگانها و شرکت های دیگر در میاری و دومی رو شما میری ملت و مصاحبه میکنی و پرسشنامه پر میکنی کلی کار دیگه. خیلی خیلی ربط داره هدف شما چیه و کسب و کارت دقیقا چیه! مراحل تحقیقات بازار اینا هستند:
    1- تعریف هدف و مساله مورد بررسی 2-تبیین و طراحی مدل تحقیقات 3-طراحی و آماده سازی ملزومات تحقیقات 4-جمع آوری داده 5-تهیه گزارش و ارائه

  • روش بازاریابی و فروش اینترنتی موثر برای کسب و کارتان را چه می دانید؟

  • خیلی وابسته است به مدل کسب و کار شما و البته هدف شما. مثل اینه که من از شما بپرسم آیا من عدسی بیشتر دوست دارم یا خوراک لوبیا؟! شما تا ندونی من کی هستم و با من صحبت نکنی نمیتونی بفهمی من کدوم رو بیشتر میپسندم! شاید من جفتش رو نپسندم. در کل میشه گفت در خیلی از موارد محتوا و SEO خوب هستند

  • چطور ترافیک وبسایتم را افزایش دهم؟

  • 2 مدل کلا داریم یکی مدل Paid یکی مدل Organic. مدل اولی مدل پولی هست شما پول میدی و دیگران مثل سایت های پر بازدید و یا گوگل و یا … برای شما ترافیک میندازند روی سایتتون. مدل دومی مدلی هست که کاربر شما رو پیدا میکنه و البته بیشتر طول میکشه ولی بسیار ارزشمند تر هست. برای این مدل مساله SEO خیلی مهم هست و مساله بازاریابی محتوایی مهم هست و مساله بازاریابی شبکه های اجتماعی و مسائلی شبیه این که هر کدوم یه دنیا داره. باید هدف دقیقتون و مدل کسب و کارتون مشخص باشه که بشه روش دقیق صحبت کرد

  • برای تولید محتوای سئو شده، چه مواردی را باید رعایت کنم؟

  • این بحث خودش میتونه چند تا کتاب باشه!!! یه جستجو توی اینترنت بکنید با مقالات بسیار زیادی در این رابطه برخورد خواهید کرد که البته باید بگم اگر واقعا بخواهید خوب بشید باید خیلی هاش رو کامل بخونید و تمرین کنید

  • در شبکه های اجتماعی مختلف، چه رویکردی را لازم است رعایت کنیم؟

  • وابسته به مدل کسب و کار شما و محصول شما و البته شبکه اجتماعی مربوطه داره ولی کلا سعی کنید با بقیه فرق داشته باشید و محتوای ارزشمند ارائه کنید و خوب ابزارهای مختلف تحلیلی اون شبکه رو بشناسید تا بتونید نتایج کارتون رو تحلیل کنید

  • مشتری وارد وبسایت من میشود ولی خریدی انجام نمیدهد، چکار باید بکنم؟

  • شما باید مسیر حرکت مشتری در صفحات رو یکی بچینید و بررسی کنید که مشتری تا کجا اومده و بعد دیگه ادامه نداده. مثالا اگر اومده صفحه اصلی و نرفته صفحه شاخه بندی محصولات میتونه به معنی این باشه که ساختار شاخه بندیتون گویا نیست و یا … و یا اگر ثبت نام کرده ولی سبد خرید نداره میتونه مشکل از بخش اضافه کرده به سبد خرید باشه و هزار تا بحث دیگه. کلا سعی کنید مسیر رو کوتاه کنید تا مشتری در کمترین کلیک و کمترین تعداد صفحه به صفحه پرداخت بانک فرستاده بشه. بررسی صفحه به صفحه و البته A/B Testing خیلی کمک میکنه که البته اطلاعاتی در این ضمینه در اینترنت زیاد هست. خواستید پیام بدید که با هم یه بار بررسی کنیم.

  • در راه اندازی کمپین های تبلیغاتی آنلاین، چه مواردی را باید رعایت کنیم؟

  • اول اینکه هدف داشته باشید که البته این خیلی ربطی به دیجیتال نداره ولی خیلی ها تحت جو فضای دیجیتال قرار میگیرند و هدفشون گم میشه. دوم اینکه خوب بگردید و بهترین گزینه رو برای نیازتون انتخاب سوم و البته یکی از مهمترین نکات این که سنجش دقیق از نتیجه کارتون داشته باشید. کلا اگر فقط یه برتری بخواهیم برای بازاریابی دیجیتال به نسبت بازاریابی سنتی بگیم اون مساله سنجش پذیری اون با اعداد و ارقام هست. یه کمپین هوشمندانه یه کمپین داینامیک هست که از نتایج مرحله به مرحله اش در خودش تغییراتی ایجاد میکنه که بهتر بشه و نتیجه بهتری به ازای سرمایه گذاری کمتر بده

  • ترندهای جدید بازاریابی دیجیتال کدام ها هستند؟

  • بازاریابی محتوای ویدیویی در بازایابی دیجیتال خیلی الان جواب میدن. اما کلا چندان ترند مهم نیست شما نباید تحت جو فضای شلوغ و پلوغ بازاریابی دیجیتال قرار بگیرید. شما باید تمرکز کنید روی هدفتون و محصول خودتون و سعی کنید بهترین گزینه ها رو در بازاریابی دیجیتال و حتی بازاریابی سنتی برای کار خودتون پیدا کنید. ترند گشتن برای افرادی است که کارشون به صورت تخصصی بازاریابی هست که البته اونها خیلی بهتر از من در جریان این موضوع هستند و همچین سوالی نمیکنند زیاد.: D

  • چطور میتوانم بفهمم وقتی بازدید کننده وارد وبسایت من میشود، چکار میکند؟

  • ابزار های مختلفی هست که باید از ترکیبی از اونها استفاده کنید. اول برید Google Analytics رو خوب یاد بگیرید و روی اون کار کنید بعد برید سراغ بعدی ها مثل Hotjar و …. اینکه شما دقیقا هدفتون از ردیابی کاربر چی هست خیلی مهمه!

  • چطور میتوانم از فریلنسرها در بازاریابی دیجیتالم کمک بگیرم؟

  • بهتره اول یه مقدار خودتون از بازاریابی دیجیتال اطلاعات کسب و کنید و مدتی خودتون کار کنید که دستتون بیاد که فرآیند چجوری هست و بعد از اون به سراغ فریلنسر ها و.. برید که البته در سایت هایی مثل پونیشا و دیوار و.. زیاد هستند. یه کار دیگه هم میتونید بکنید و اون هم این هست که از آژانس های آموزشی دیجیتال مارکتینگ معتبر بخواهید از شاگردهای خوبشون به شما معرفی کنند تا بهتون کمک کنند.

  • نقش محتوای بصری در بازاریابی دیجیتال چیست؟ و چه استراتژی را باید برای آن مد نظر داشت؟

  • کلا محتوا در بازاریابی دیجیتال بسیار نقش پر رنگی داره و با توجه به آمار سیسکو تولید محتوای ویدیویی تا سال 2020 حدود 70 درصد سهم تولید محتوای اینترنت را خواهد گرفت که البته الان بیشترین سهم به محتوای عکس اختصاص داره. مهمترین قضیه در محتوای بصری و کلا محتوا یک جمله است: "محتوایی که به درد کاربر بخوره" تولید محتوای ارزشمندی که به درد کاربر بخوره و تکراری نباشه بسیار مهم هست. ضمنا کل فرآیند بازاریابی محتوایی یک فرآیند زمان بر هست و باید توش صبر داشته باشید. اگر یاد بگیرید که محتوای وایرال تولید کنید که دیگه کلا کارتون میافته روی سرعت و شتاب عجیبی خواهید گرفت. در کل باید با برنامه باشید و محتوای ارزشمند تولید کنید. اگر دوست داشتید ما در این حوزه زیاد کار میکنیم و پیام بدید میتونیم همکاری کنیم.

  • با سلام. من یه نمایشگاه دکوراسیون داخلی دارم و پروژه های کابینت و کمد دیواری و دیزاین منزل انجام میدم. حالا می خوام با کمک مشاورین بخش بازار یابی و فروش و همچنین بازاریابی اینترنتی یه راهنمایی بگیرم که چه راهکار هایی وجود داره که من از رقبای خودم متمایز باشم. چه کاری باید انجام بدم که مشتری قانع بشه که دیزاین منزل خودشو به ما بده؟؟ چه ایده های نوآورانه ای وجود داره که تا باحال کمتر کسانی در حرفه ما استفاده کردن؟؟ لطفا کمکم کنید. ممنون

  • برای فروش اینترنتی برید دیجیکالا و شروع کنید توی دیجیکالا و بامیلو و امثالهم بفروشید محصولاتتون رو تا بعد برای خودتون سایت بزنید و …. برای گسترش هم بهتره به صورت محصول محور جلو برید. خدمت دادن بسیار سخت هست و زمان بر و هزینه بر. چون شما نمیتونید در یک لحظه به ۳ تا مشتری همزمان سرویس بدید و این شما رو محدود میکنه ولی اگر محصولات خاصی با تمکز در یک بازار هدف مشخص کار کنید خوب جواب میگیرید. نمونه IKEA نمونه ای هست که هدفش آپارتمان نشین ها بود که زیاد جا نداشتند. شما هم باید مشتریانتون رو تحلیل کنید و از روش بازار هدف مناسبتون رو پیدا کنید. کلا به نظر میاد شما توی بازار قشر مرفه دارید کار میکنید و این بازار شدیدا بازار ارجاع دادنی هست. یعنی کسی از شما میخره که یکی شما رو بهش معرفی کرده باشه و برای همین خوبه که برید چند تا کا خوب توی چند تا برج و مجتمع بزرگ با حاشیه سود خیلی پایین و یا حتی حاشیه سود منفی انجام بدید که محل ارجاع شما بشه به دیگران. البته این فقط یه ایده است و خیلی از مسائل باید مورد بررسی قرار بگیره تا نمونه مناسب شما در بیاد.

  • با سلام. مدیر شرکت پویا کنترل هستم. این شرکت از شرکتهای دانش بنیان بوده و یک سری قطعات صنعتی ساخته است که با توجه به کاربرد انها، میتوان از آنها در صنایع نظامی استفاده نمود. چطور میتوانیم این محصول را به صنایع معرفی کنیم؟

  • برای پیدا کردن اونها کافیه با شرکت های تولید تکنولوژی های نظامی دیگر وصل بشید و از کانال اونها ارتباط بگیرید. ولی کلا بهتون پیشنهاد میکنم وارد این فضا نشید که فضای به شدت بر پایه رابطه ای هست تا بر پایه تکنولوژی و سود و زیان. بهتره برای تکنولوژی که دارید یک استفاده صنعتی پیدا کنید و در فضای B۲B دنبال فروش محصولاتتون باشید. اکثر محصولات نظامی در صنایع دیگر استفاده دارند. اگر همون پویا کنترل بلوار مرزداران هستید که قطعا خیلی بهتر از من میدونید استفاده تکنولوژی هاتون در کدام صنایع هست.

  • راهکارهای مناسب جهت داشتن یک مذاکره خوب با تامین کنندگان و رسیدن به هدف (کم کردن قیمت و اعطای شرایط پرداخت)؟؟

  • اول که خوبه یه کتاب مذاکره بخونید و چند تا ویدیو آموزشی از اینترنت ببینید و شروع به تمرین کنید. ولی مهمترین نکته ها به نظر من اول ایجاد اعتماد در طرف مقابل و دوم ارائه راهکارهایی هست که طرف مقابل هم توش برد داشته باشه هست. مثالا شما اگر دارید با گرجی در مورد خرید شرایطی مذاکره میکنید باید آماده باشید که برای خرید های پایین به هیچ وجه با شما کنار نیاد. چون فروش بالایی داره و عدد شما براش جذاب نیست ولی اگر بتونید بهش پیشنهاد های جذاب بدید امکان داره باهاتون راه بیاد. برای مثال محصولاتش رو ببرید و در یک بازار جدیدی پخش کنید. مثالا بازار سینماها و تاتر ها. چون گرجی توی اون بازار نیست و براش جذاب هست که اون بازار رو بسنجه امکان داره با شما راه بیاد ولی شما مجبور هستید توی یه بازار غیر مطمئن کار کنید تا باهاتون راه بیاد!! کاملا جدی پیشنهاد میکنم این فیلم های کره ای رو ببینید! همین جومونگ و دونگی و از این چیزها! خیلی از مسائلی که توش هست در واقع پاسخ فرد به مشکلات با دید جدید و متفاوت هست. کتاب های تاریخ رو هم بخونید و ببینید چطور بزرگان سیاست و تجارت میکردند، حتی در جنگ ها! همه اینها در واقع بهتون یاد میده چطور از دیدگاه جدیدی به یک مساله نگاه بکنید تا راه حلی براش پیدا کنید که دو طرف توش برد داشته باشند.

  • سلام
    بنده به مدت ۹ سال در حوزه فروش و بازاریابی در شرکت های پخش و توزیع فعال بوده ام اما بنا به دلایلی قطع همکاری کردم و تصمیم به راه اندازی یک شرکت پخش و توزیع کوچک دارم. آیا با شرایط اقتصادی الان اینکار مقرون به صرفه است؟

  • در برخی از بخش ها مثل مواد غذایی، شرکت های بزرگ به شما اعتماد نمیکنند مگر شما جنس رو بخرید و بعد بفروشید و شرکت های کوچیک هم گاها همینطور. خیلی مواقع اعتبار فرد برای شرکت ها مهم هست و البته تجربه که ظاهرا شما دارید. در این بخش خیلی دست زیاد هست و بازیگران بزرگی هستند. اگر میتونید یک کار متفاوت انجام بدید شروع کنید ولی اگر نمیتونید کار متفاوتی از بقیه انجام بدید و تکراری هستید. اصلا وارد نشید. برای مثال یک فردی رو میشناختم که در پیتزا فروشی کار میکرد و دیده بود که پیتزا فروشی های مخصوصا کوچیک برای نیازهاشون گاها به میدون تربار محلات و حتی مغازه های بیرون میدون مراجعه میکنند. رفت و شروع کرد از میدان مادر کاهو و گوجه و پیاز و نیاز های تره بار پیتزا فروشی ها رو میخرید و پخش میکرد. به گفته خودش چون کمتر کسی این کار رو میکرد و او میتونست جنس رو با قیمت کمتر بفروشه خریدار داشت و داشت خوب جلو میرفت. شما هم اگر نیاز رو بسنجید و یه کار متفاوت بکنید حتما میتونید موفق بشید وگر نه این بازار شدید پر از بازیگران کوچیک و بزرگ هست

  • سلام من تولید کننده تجهیزات پزشکی هستم ولی در بازاریابی و فروش دچار مشکل شدم و هر کسی اعتماد کردم نتوانستند فروش رو انجام بدهند لطفا راههای فروش برتر رو بفرمایید

  • هیچ بشری در روی این کره خاکی به اندازه شما برای بیزنس شما دلش نمیسوزه. پس اولین قدم اینه که خودتون فروشنده خوبی بشید. هیچ راه دومی از نظر من وجود نداره!! اول خودتون یاد بگیرید که نیاز بازار رو بسنجید و از روش محصول و خدمت ارائه بدید. بعد یاد بگیرید که مشتری رو پیدا بکنید و البته کانال های مختلف رو برای این کار امتحان کنید و در آخر مذاکره و فروش رو یاد بگیرید که عاقبت فروشنده های خوب همیشه موفقیت هست!

  • سلام
    از طرف دوستانم دعوت شدم به بازاریابی شبکه ای پنبه ریز، حالا میخواستمم ببینم برا کسب کار به صورت پاره وقت پیشنهاد خوبیست؟
    چون میگن میتونی سود بالایی از این نوع بازاریابی به دست بیارید
    و اینکه میخواستم ببینم قابل اعتماد هست داخل شرکت پنبه ریز رمایه گذاری کرد؟
    اینطور که گفتند از هر سه ملیون فروش یک ملیون سود داره.

    ممنون

  • این که در پنبه ریز چی میگذره من در جریان نیستم و حاشیه سودش رو هم نمیدونم ولی در مورد بازاریابی شبکه ای و اینکه گفتید توش سود زیادی هست باید بپرسم که از نظر شما زیاد یعنی چقدر؟ آیا برای شما ۱ میلیون زیاده؟ ۱۰ میلیون یا ۱ میلیارد. تعریف آدم ها از زیاد و کم بودن درآمد وابسته به شرایط و نیازشون هست. افراد زیادی رو من دیدم که در این شبکه ها کار کردند و راضی نبودند به دلیل اینکه ۱- کار ثابت و خاصی نیست که شما در مسیر شغلی رشد خاصی بکنید و شما فقط فروشنده یک شرکت هستید. ۲- در رزومه شما جایگاه خاصی وجود نداره برای این کار (حداقل خود ما در بررسی رزومه آدم ها زیاد اهمیت و ارزش نمیدیم به این موضوع) ۳- زمان زیادی رو صرف کاری میکنید که هدفی جز پول درآوردن ازش ندارید و …. نمیگم برای همه مناسب نیست. چرا! اگر شما آدمی هستید که فروش نمیدونید و تجربه فروش ندارید و میخواهید فروش یاد بگیرید اتفاقا یه چند ماهی درگیر این کار بشید تا کمی فروش یاد بگیرید و یختون آب بشه ولی به هیچ وجه بهش به طور بلند مدت نگاه نکنید. زمان شما بسیار ارزشمند تر از این هست که بخواهید صرف بازاریابی شبکه ای و یا کارهایی بکنید که در بلند مدت چیزی توشون نیست و شما چز درآمد محدود ازش عایدی ندارید

  • سلام
    من یک اختراع انجام دادم که در مسابقات متعدد خارجی و داخلی رتبه گرفته الان برای فروش طرح برای تولید چکار باید انجام بدم.

  • فروش اختراع در صورتی که کار خیلی متفاوتی باشه امکان پذیر هست. البته در خارج از ایران راحت تره ولی داخل ایران هم هستند شرکت هایی که دید داشته باشند. اگر دوست داشتید پیام بدید من وصلتون میکنم به دوستانی از صنعت مربوطه (از کانال اتاق بازارگانی تهران) و اونجا سعی در فروشش کنید. البته اگر بتونید از توش یه بیزنس دربیارید و طرح تجاری درست و درمون داشته باشه بحث خیلی راحت تر جلو میره

  • چگونه عملی شدن ایده خود را قبل از اجرا می سنجید؟

  • اول تحقیقات بازار و بعدش هم تست و سعی و خطا در اندازه خیلی کوچکتر از ایده بزرگ اصلی در ذهن و از همه مهمتر عمل به عبارت «زیاد شکست بخور و سریع شکست بخور» این عبارت میگه جوری کار کن که سریع شکستت رو متوجه بشی و نری ۲ سال کار کنی تازه بفهمی غلط اومدی بلکه ۲ هفته ای شکست بخور که بتونی دوباره همون کار رو طوری اصلاح کنی که در مسیر موفقیت قرار بگیره

  • چطور یک ایده مناسب برای کسب و کار اینترنتی پیدا کنیم؟

  • بهترین ایده ها معمولا از نیاز برخواستن. یعنی شما یه مشکلی داری و نیاز به راه حلی پیدا میکنی. یه مشکلی که مشکل شما و خیلی افراد دیگر هست. البته باید مشکل انقدر جدی باشه که بازار حاضر باشه بابتش پول خرج کنه و یا رفتارش رو تغییر بده. مثلا اسنپ نیاز بازار به یک گزینه ارزانتر و در دسترس تر بود که بازار حاضر بود به خاطرش مدل خدمت گرفتنش رو عوض کنه و به جای تلفن بیاد از اپلیکیشن استفاده کنه. یا آبیاری قطره ای نیاز بازار به یک گزینه بود که کمتر آب مصرف میکرد چون آب کم شده بود و بازار هم حاضر بود با هزینه دادن مشکل آب نداشتن رو حل کنه و شبیه این. من همیشه به دوستان تازه وارد به این بخش پیشنهاد میکنم تا ۴۰ کسب و کار مختلف اینترنتی رو به دقت به صورت موشکافانه بررسی نکردند اصلا شروع به راه اندازی کار نکنند.

  • حجم بازار مالی یک کسب و کار جدید را با چه ابزارهایی می شود، تخمین زد؟

  • کسب و کارهای موجود در اون بازار اولین و مهمترین متریک در این قضیه هست. برای مثال اگر شما بخواهید اندازه بازار پیتزا در یک کشور رو بدیونید کافیه بدونید حجم بازار پنیر پیتزا توی اون کشور چقدره! البته معمولا آمارها از سازمان آمار و سازمان مالیات باید بیرون بیاد که متاسفانه آمار درستی در ایران نداریم ولی به هر ترتیب روش هایی هست که متخصصین مختلف برای اندازه گیری حجم بازار استفاده میکنند و در حد چند جلد کتاب شما میتونید در موردش اطلاعات جمع کنید و چندان یک کلمه ای نیست.

  • چگونه به استراتژی مناسبی برای توسعه کسب و کارم دست پیدا کنم؟

  • هر کسب و کاری با دیگری تفاوت داره اما فرآیند اینه که شما دانشت و اطلاعاتت رو از نقاط قوت و ظعف خودت و البته نیاز بازار و مشتریان و … زیاد میکنید و بعد شروع میکنید به سعی و خطا تا بالاخره بهترین روش رو که مناسب کار شما هست پیدا کنید. البته اینجا تجربه خیلی مهمه که میتونید با استفاده از تجربه کسانی که در مورد اون صنعت اطلاع دارند خیلی از این سعی و خطاها رو کم کنید و حذف کنید.

  • کم هزینه ترین راه های توسعه کسب و کار چیست؟

  • خیلی وابسته به مدل کسب و کار و بازار هدف و مسائل مختلف داره ولی به نظر من کم هزینه ترین روش افزایش دانش صاحب کسب و کار نسبت به بازار هدف خودش و البته دانش بیزینس هست. شما اگر دانش کافی رو داشته باشی میتونی بهترین راه رو پیدا کنی. گاهی این راه همکاری و شراکت با شرکای استراتژیک هست گاهی این راه بازاریابی دیجیتال هست گاهی این راه تغییر مدل سرویس دهی هست و هزارن مورد دیگه شبیه اینها

  • چرا خیلی از کسب و کارهای کوچک، کوچک می مانند و رشد نمی کنند؟

  • به خیلی مسائل بستگی دارد. مثالا شما تو زمین تنیس نمیتونی فوتبال بازی کنی! یعنی امکان داره بازار کوچیکی رو هدف گرفته باشی. و یا امکان داره مدل کسب و کارت توان گسترش نداشته باشه. بزرگترین آژانس هایی که بودند قبل از اسنپ در بهترین حالت حتی یک صدم اسنپ هم نبودند. چون مدل کسب و کارشون محدود بوده و خیلی مسائل این چنینی.

  • راه های گسترش کسب و کار b۲b چیست؟

  • در B۲B اعتبار و اعتماد و سابقه و مسائل این چنینی خیلی مهمه ولی خوبیش اینه که مشتریت مشخصه و بهش راحت دسترسی داری. بهترین راه گسترش هم اینه که شما تلفن رو برداری و زنگ بزنی!! به هرکسی و هر جایی!! شما اگر کسب و کارت واقعا برای طرف مقابل ارزش ایجاد کنه و صادقانه کار بکنی حتی اگر کسب و کار کوچیک و نا شناخته ای هم باشی میتونی شروع کنی. کلا به نظر من اگر کسی فروش و مذاکره بلد نیست باید این دوتا رو سریع در خودش تمرین کنه و یاد بگیره تا بتونه توی B۲B زنده بمونه. شما اگر بهترین سرویس دنیا رو هم بدی ولی مذاکره بلد نباشی طرف مقابل بهت اعتماد نمیکنه و باهات کار نمیکنه.

  • شتابنده ها چگونه از کسب و کار من حمایت می کنند؟

  • بخش مهمی از خدمات شتاب دهنده که متاسفانه اکثر بچه ها بهش بی توجه هستند خدمات راهبردی و راهنمایی منتورها هست و البته شبکه ارتباطاتی که به کارآفرین ارائه میکنند و براش درهایی رو باز میکنند. ما شتاب دهنده در کشور خیلی داریم ولی شتاب دهنده درست و درمون که واقعا بدونند دارند چیکار میکنند در بهترین حالت شاید ۱۰ تا هم نشه!

  • میزان سرمایه پیشنهادی شتابدهنده ها برای راه اندازی و توسعه کسب و کارها چگونه است؟

  • شتاب دهنده های مختلف با هم تفاوت دارند و بسته به مدل کسب و کار شما و سنجش اونها از شما و تیموتون و هزار تا مسائل دیگه عددی مابین ۱۵ میلیون تا ۱۰۰ میلیون میدند که البته بالای ۵۰ تومن خیلی کم هست کسی که بتونه بگیره و معمولا باید درصد قابل توجهی هم بده

  • تضامین و تعهداتی که شما در قبال حمایت مالی و غیر مالی شتابدهنده ها دارید چیست؟

  • شتاب دهنده با شتاب دهنده فرق داره. اینکه در کدوم مرحله وارد میشید هم تفاوت ایجاد میکنه ولی عموما در اختیارتون فضای کاری، ارتباط با سرمایه گذاران و شرکای احتمالی، راهنمایی منتورها، پول و.. میگذارند و در مقابل درصدی از کارتون رو بر میدارند.

  • سلام من دارم استارت آپ راه اندازی میکنم سرمایه ندارم که نیرو بگیرم و اجراییش کنم چطور میتونم شریک و سرمایه گذار امن و مطمئن پیدا کنم

  • سرمایه گذار غول آخر بازیه! الان که میخواهید شروع کنید که سرمایه گذار نباید بگیرید. خوبه شما برید یه مدت ۳ ماهه توی یه استارت آپ بالای ۱۰ نفره کارآموزی کنید که هم ارتباطات پیدا کنید و هم اینکه تجربه دیگران دستتون بیاد و دانش پیدا کنید و بعدش ایشالا برید دنبال زدن استارت آپ خودتون.

  • سلام. من از بس دنبال کار گشتم خسته شدم. میخوام یه کار خونگی رو شروع کنم بعد گسترشش بدم راهنماییم میکنید؟
    استعداد فنی بالایی دارم
    کار اینترنتی به گمانم خوب باشه ولی نمیدونم چه کاری و چجوری
    لطفا واضح راهنماییم کنید

  • یه صفحه اینستا گرام بزنید و یه سرویسی ارائه بدید. هر سرویسی! اینجوری شروع میکنید با آشنا شدن با فضای مجازی و کسب و کارهای بر بستر اینترنت. بعدش برید دنبال اینکه یه کار جدی توی این حوزه بکنید. یه راه خوب دیگه هم که میتونید برید اینه که در یکی از استارت آپ های نه چندان کوچیک (حداقل ۱۰ نفره) برید مجانی وایستید و کارآموزی کنید تا فضای اینترنت دستتون بیاد و راه خودتون رو پیدا کنید.
    ولی کار روی زمین خیلی زیاده که نیاز به مرد عمل داره!

  • سلام. ایده ی ایجاد کسب وکار چاپ روی تیشرت و لباس به ذهنم رسیده و فقط سی میلیون تومن سرمایه دارم. به نظرشما ایده ی خوب وسودآوری هست؟ میشه منوراهنمایی کنید که چطور میتونم این کارروشروع کنم و به درآمد برسم؟ آیه به مجوز وثبت شرکت نیاز هست؟ باتشکرازشما

  • سلام
    این کار رو خیلی ها انجام دادند و دارند انجام میدند و دیگه خیلی زیاد شده. اگر قراره مثل بقیه باشید و همون کار همه رو انجام بدید اصلا وارد نشید! ولی اگر ایده و فکری دارید که شما رو از بقیه متمایز میکنه واردش بشید و تحقیقات کنید و شروع کنید. مثلا من ندیدم کسی تیشرت با چاپ سه بعدی بزنه. چاپ سه بعدی منظورم این تصاویری هست که تکونشون میدید رنگش عوض میشه رو میگم. اگر میتونید یه راهی واسش پیدا کنید برید سراغش و یا هر ایده ای که شما رو از همه بازار متمایز کنه.

  • سلام خدمت عزیزان.
    من ۲۲سالمه کاردانی معماری دارم مجردم. درحال حاضر سرآسیاب کرج ساکنیم ولی زمین کشاورزی ملایر زیاد داریم. سرمایم زیاد نیست حالا به نظرتون همین سرآسیاب کسب کاری راه بندازم؟ اگه اره که چه کاری؟
    اگرم ملایر که چجوری؟
    ممنون..

  • به نظرم چند کار رو تست بکنید و سعی کنید اون کاری که علاقه دارید رو پیدا کنید. شما الان سنی هستید که میتونید اشتباه بکنید و شکست بخورید. سعی کنید خیلی چیزها رو امتحان کنید و شکست هم زیاد بخورید تا کار بیاد دستتون. مهم این نیست که چیکار میکنید مهم اینه که الان شروع کنید و پیگیر بشید. نشونه انتخاب درست هم اینه که وقتی اون کار رو انجام میدید بیشتر بهتون خوش بگذره و حال کنید تا فکر کنید دارید سختی میکشید و کار میکنید!!!

  • من گاوداری دارم که البته خالی هستش چون وضع تولید رو که خودتون از من بهتر میدونید. یک نیروگاه ۵ کیلوواتی انرژی خورشیدی هم زدم که البته داره قسطاشو میده خودش. تقریبا ۳۰ میلیون دارم که نمیدونم چکار کنم؟ لطفا راهنمایی کنید.
    البته یک مغازه سوپر مارکت کوچک هم در کنار منزل مسکونی خودم زدم یعنی به سر خونه که باز هم تعریفی نداره چون تو کوچه هستش. برای رفع بیکاری مناسبه که نگن بیکاره. بیمه مشاغل سخت هم دارم از طریق گاوداری

  • سوال خیلی کلی هست ولی پیشنهاد میدم به تخصص و تجربتون نگاه بکنید و در حوزه ای که تجربه دارید بگردید و مشکلی رو پیدا کنید که همه بازار باهاش روبرو هستند و انقدر براشون جدی هست که براش حاضرند پول خرج کنند و سعی کنید خدمتی بدید که اون مشکل رو رفع کنه. تا جایی که من از افراد فعال در صنعت خوراک دام شنیدم بخش قابل توجهی از خوراکی که در داخل داره تولید میشه به صورت سنتی تهیه میشه و ضایعات زیاد داره. حالا شما اگر برید سیستم های مکانیزه تولید خوراک خارجی رو بردارید کپی کنید و بتونید ضایعات رو کم کنید در نتیجه قیمت خوراک شما از بقیه ارزونتر میافته و در نتیجه بازار به سمت شما میاد.

    یکی فردی رو چند سال پیش من دیدم به صورت مکانیزه علوفه تولید میکرد. یک کانتینر رو به کمک اتوماسیون کنترل میکرد و تولیدش هم به نسبت قیمتش بسیار خوب بود و مصرف آبش هم کمتر از معمول بود. نمیدونم هنوز این کار رو میکنه و یا خیر ولی موارد شبیه این رو میتونید پیدا کنید و ازشون برای تولید علوفه با هزینه کمتر استفاده کنید. الان در واردات به دلیل مشکلات ارزی تخته شده و در نتیجه قیمت ها رفته بالا و شما در هر کاری باید دنبال عرضه خدمت و محصول با هزینه کمتر بکنید.

    در مورد «علوفه هیدروپونیک» یه تحقیقی بکنید شاید به صرفه باشه. الزاما هم نمیگم این جواب شماست ولی میتونه یه گزینه باشه.

متاسفانه هیچ محتوای مرتبط وجود ندارد.

متاسفانه هیچ محتوای مرتبط وجود ندارد.

متاسفانه هیچ محتوای مرتبط وجود ندارد.

متاسفانه هیچ محتوای مرتبط وجود ندارد.

متاسفانه هیچ محتوای مرتبط وجود ندارد.